امروز: جمعه 06 اسفند 1395 برابر با 24 فوریه 2017

آخرين اخبار

بهینه سازی تغذیه گیاهی برای ورزشکاران

  • چهارشنبه, 27 خرداد 1394
  • نوشته شده توسط 

داشتن عضله های زیبا و قدرتمند با تغذیه گیاهی به هیچ وجه سخت و دور از دسترس نیست ،

 
• بیشتر ورزشکاران در مورد دریافت پروتئین کافی نگران می شوند ولی بار ها ثابت شده است که گیاهان سرشار از پروتئین هستند .
پروتئین یک بلوک سازنده مهم برای ماهیچه ها به شمار می رود ولی این ماده تنها چیزی نیست که باید در موردش فکر کنید چرا که معمولا مشکلی برای گیاه خواران ایجاد نمی کند .
• اغلب ورزشکاران توجهی به خوردن میوه و سبزیجاتشان ندارند . کربوهیدرات ها ی مورد نیاز برای تامین انرژی را از طریق مصرف غلات به دست می آیند و مصرف گوشت ، پروتئین مورد نیازشان را برای عضله و ماهیچه ها تامین می کند .
ویتامین ها و مواد معدنی بسیار زیادی در مواد مختلف به غیر از گوشت و لبنیات وجود دارد که برای کارکرد کامل بدن ضروری هستند.
• آماده کردن بدن از طریق غذا برای ورزشکار شدن بسیار متفاوت از خوردن جهت ساخت عضله می باشد . ورزشکاران برای رقابت یا تمرین به چیزی بیش از عضلات نیاز دارند . آماده سازی مناسب بدن مستلزم این است که مطمئن شویم کدام عضله ها آماده کار کردن در آن شرایط می باشند . گوشت و شیر این کار را انجام نمی دهند .
تاثیر مستقیم تغذیه روی مغز
خیلی ساده و راحت غذا بر روی مغز شما تاثیر می گذارد امروزه بیشتر مردم می دانند که باید اسید چرب امگا 3 بخورند ولی همه ما دلیلش را نمی دانیم .
این غذای مغز است و در کنار آن ، غذاها ، ویتامین ها و مواد معدنی زیاد دیگری وجود دارند که مغز را برای کارایی آماده نگه می دارند . و به یاد داشته باشید در حالی که ورزشکاران بدون شک به ماهیچه های قوی و قدرت تحمل و استقامت نیاز دارند ، مغز نیز تا حد زیادی برای چیزهایی مانند مدت زمان واکنش ، توانایی های حرکتی و تمرکز مهم می باشد .
خوشبختانه ، یک رژیم غذایی گیاهی به هیچ عنوان چیزهایی را که ما برای تغذیه مغز نیاز داریم کم ندارد :
• زغال اخته به عنوان غذای مغز شناخته شده است . سطح آنتی اکسیدان بسیار بالا در این میوه از مغز در برابر زوال و انحطاط محافظت می کند .
• مغز ها و دانه ها منابعی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند . ماهی در این زمینه شهرت زیادی دارد ولی در واقع کتان ، چیا و شاه دانه و همچنین بادام و گردو سرشار از این ویتامین می باشند .
• کلم بروکلی منبعی عظیم از ویتامین کا است که عملکرد مغز را بالا می برد . این گیاه مواد غذایی لازم دیگری مانند پتاسیم و آنتی اکسیدان ها را نیز برای مغز فراهم می سازد .
هیدروژنه کردن بدن
آب ، آب ، آب ، آب ، آب . دوباره بگویید : آب ! همه متخصصان تغذیه به ما می گویند که بدن خود را پر آب نگه داریم ، به میزان کافی آب به بدن خود برسانیم و حق با آن ها است . به خصوص وقتی در مورد یک ورزشکار صحبت می کنیم این امر به یک مسئله بسیار مهم تبدیل می شود . چنانچه می دانیم تامین آب بدن به طور کلی با معیار های تغذیه گیاهی مطابقت دارد . بخش مهم دیگری از هیدروژنه شدن ، الکترولیت می باشد – چیزی که تمام بطری های نوشیدنی ورزشی در مورد آن سر و صدا می کنند . خوب ما این دو مسئله را نیز حل کرده ایم . نسخه های طبیعی برای تامین آب بدن !
تامین مایعات بدن در قبل ، بعد و در حین تمرین ها یکی از مهم ترین کارهایی است که یک ورزشکار باید انجام دهد .
• آب یک هیدراتور بدیهی ، غیر قابل رقابت و قاطع در میان سایر مواد می باشد . گفته می شود که باید در روز 8 لیوان یا حدود 2 لیتر آب مصرف شود .

• چای سبز یک جایگزین مناسب دیگر برای تامین آب بدن است که در کنار هیدروژنه کردن بدن ، آنتی اکسیدان های مفیدی را در اختیار بدن قرار داده و فواید زیادی برای ما دارد .

• آب نارگیل یک نوشیدنی ورزشی بسیار عالی است که دارای زمان الکترولیت بالایی می باشد و طعم بسیار خوبی نیز دارد . ( شما حتی می توانید آب را به همراه کمی نمک و سرکه سیب بنوشید )

ذخیره کردن انرژِی
عضلات مهم هستند ولی بدون انرژی کافی برای حرکت آن ها ، عضله ها فقط به درد عکس ها می خورند . ورزشکارها به انرژی نیاز دارند ، به ویژه به مقدار فراوان . تمام ورزش ها نیازمند مقدار زیادی انرژی می باشند ، پس مهم است که انرژی بدن با مواد مناسبی تامین شود و این ماده پروتئین نیست . ما به دنبال مقداری ویتامین از خانواده ویتامین ب، پتاسیم ، منیزیم و حتی مقداری قند مثل قند حاصل از میوه ها هستیم .

گیاهانی که برای ما انرژی فراهم می کنند :
• موز یک میوه کلاسیک است . این میوه حاوی پتاسیم ، ویتامین های گروه ب و منیزیم می باشد . علاوه بر این ، موز ها مقداری قند نیز برای بدن فراهم می سازند .

• توپ های انرژی ( به طور معمول درست شده از خرما،آرد،دانه ها و غلات و آجیل ) غذاهایی سرشار از کالری می باشند که مواد معدنی مناسبی را نیز در اختیار ما قرار می دهند . به طور منظم از آن ها تغذیه کنید و سطح نیروی خود را بالا نگه دارید .

• اسموتی ها روش خوبی برای دریافت سریع تمام مواد مفید می باشند . نوشیدن مواد مغذی انرژی دهنده برای بدن ضروری می باشد .

BAN BALLS

تغذیه گیاهی منظم در پیش گرفته و یقین داشته باشید که که رسیدن به سلامتی و انرژی کافی برای تمامی مراحل زندگی کاری بسیار ساده و دست یافتنی است.

---------------------------------------
 http://www.onegreenplanet.org/

 

2444 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در ورزشکاران گیاهخوار
کد خبر: 1133
مجموعه های بیشتر: « billy simmonds

ارسال نظر