امروز: سه شنبه 03 مرداد 1396 برابر با 25 جولای 2017

آخرين اخبار

kris carr :: هفت گروه غذایی کاهش دهنده التهاب

  • یکشنبه, 12 خرداد 1392
  • نوشته شده توسط 

این غذا ها بدن شما را خوب تنظیم کرده و به فعالیت وا می دارد . شاید شما قبلا این را شنیده باشید :

کاهش التهاب در بدن شما منجر به سلامت عمومی شما خواهد شد . ولی به طور دقیق التهاب چیست ،چطور می توانید وجود آن را در بدنتان تشخیص دهید و چگونه می توانید عدم توازن در داخل بدنتان را تصحیح کنید ؟

حقایق امر
التهاب یک واکنش سیستم ایمنی بدن است و زمانی در بدن رخ می دهد که سلول ها برای درمان آسیب رخ داده توسط عاملی خارجی علامت و یا هشدار دریافت می کنند . وقتی انگشتتان را می برید یا با عفونتی مبارزه می کنید ، گلبول های سفید موجود در بدن و دیگر مولکول های درمانگر به محل دارای مشکل هجوم می برند تا با سلول های مخرب مبارزه کنند ، هر گونه فعالیت و یا آثار باقی مانده غیر قابل توجیه و نا خواسته را از بین برده و فرآیند درمان را آغاز نمایند . با این حال زمانی که التهاب ادامه پیدا می کند – به خاطر چیزی که خورده اید و ارزش غذایی کم و نا چیزی را برایتان فراهم کرده – این سلول ها همچنان برای عکس العمل در مقابل عوامل بیگانه فراخوانده می شوند ولی اشتباها به مناطق سالمی از بدن شما آسیب می رسانند . همانطور که در کتاب Crazy S..e..x..y Diet // Kris Carr اشاره شده است :

" هر چه این سلول ها زمان بیشتری را در حال گردش در بدن باشند ، چون شما در طی روز غذا های نا سالم می خورید ، فرصت بیشتری برای آسیب زدن به رگ های خونی شما خواهند داشت که این امر در نهایت می تواند منجر به حمله قلبی ، تخریب غضروف و به وجود آمدن رماتیسم در مفاصل شده و همچنین می تواند DNA را تغییر دهد و سلول های سالم را به سلول های سرطانی تبدیل کند . "

اگر این سلول های نا سالم به طور مکرر به سلول های سالم حمله کنند ، التهاب بسیار سخت و جدی خواهد شد و التهاب مزمن وشدید در حال حاضر توسط پزشکان حوزه سلامت بدن به عنوان دلیل ریشه ای بیماری های جدی مانند سرطان ، بیماری های قلبی ، دیابت ها ، آسم ، پوکی استخوان و آلزایمر و دیگر بیماری ها شناخته می شود .

به شما هشدار داده می شود
همچنان که به احتمال زیاد از سائیده شدن زانو ها در دوران کودکی و در زمین بازی به یاد دارید ، در سطح بدن نیز التهاب می تواند با قرمزی موضعی ، تورم ، درد و یا سوزش شناخته شود . در حالی که ما به آسانی می توانیم این علائم خبر چین را در دردها و ناراحتی های خارجی بدن تشخیص دهیم ، تشخیص التهاب داخلی بسیار سخت تر است چون این علائم اغلب آشنا بوده و به طور روزمره رخ می دهند و ما به این علائم عادت کرده ایم و یا اینکه برخی از علائم آن به سختی قابل مشاهده می باشند . کمبود انرژی و تنبلی و کسالت عمومی ، ناراحتی های گوارشی پی در پی ، چربی جمع شده در نواحی شکم که از بین بردن آن سخت باشد ، و خشکی ، سوزش و آکنه پوست تنها چند علامتی هستند که عدم تعادل داخلی بدن را نشان می دهند . آیا فکر می کنید که هوس کردن شکر و خوراکی های شیرین بی دلیل می باشد ؟ اگر دلتان به طور متداول غذا های شیرین طلب کند باید آن را یک علامت قرمز و هشدار دهنده تلقی کنید . التهاب داخلی به دلیل وجود چندین فاکتور ایجاد می شود :
استرس بی وقفه ، کمبود ورزش و فعالیت بدنی ، آلرژی های غذایی تشخیص داده نشده و یا عفونت های معالجه نشده نمونه هایی از این عوامل می باشند .
بیش از همه اینها ، بزرگترین دلیل غذا های نا سالم و فاسد شدنی می باشد که از آن جمله می توان به شکر ، غذا های آماده و فرآوری شده ، گلوتن ، چربی های ترانس ، و محصولات و فرآورده های حیوانی اشاره کرد . بله ، این بسیار مایوس کننده است ولی خبر های خوبی نیز وجود دارد : گروهی از غذا های گیاهی که نه تنها به معالجه و بهبود مناسب بدن شما کمک می کنند بلکه طعم بسیار شگفت آوری داشته و منتظر خورده شدن هستند .

درمان و معامله
انتخاب های غذایی که هر روز توسط شما صورت می گیرند شانس تازه ای را برای درمان در پیش روی شما قرار می دهند . به یاد داشته باشید که بدنی سالم که سرشار از انرژی باشد نشان دهنده عدم وجود التهاب در بدن است ، پس برای بازگرداندن بدنتان به شرایط ایده آل این هفت گروه غذایی پر منفعت را بخورید .

1- اول از سبزیجات تغذیه کنید و آن ها را بیش از هر غذای دیگری در برنامه غذایی خود بگنجانید . مولف پر فروش ، کریس کار پیشنهاد می کند که کار خود را با پر کردن نصف بشقاب خود از این گروه غذایی شروع کنید . غذا های سرشار از مواد ضد التهابی و آنتی اکسیدان ، این انتخاب ها شامل کلم – اسفناج ، گل کلم ، هویج ، چغندر و گیاهان دریایی می باشند ، و این ها داروهایی طبیعی هستند که به درمان و بهبود بدن شما کمک می کنند . روزانه حداقل چهار تا پنج وعده غذای حاوی سبزیجات بخورید و به جای سرخ کردن ، آن ها را به صورت خام مصرف کنید و یا این که اندکی بخار پز کرده و یا در آب بجوشانید . با اضافه کردن این مواد غذایی به تمام وعده های غذایی خود و از آن جمله وعده های صبحانه ، به خودتان انعام و جایزه بدهید :
"صبح به خیر نوشیدنی مخلوط اسفناج و توت فرنگی"

2- میوه ها نیز گروهی عالی هستند ، ولی گونه هایی از میوه ها را مصرف کنید که قند طبیعی کمتری داشته باشد ، مثل توت فرنگی ، تمشک ، توت آبی ، گریپ فروت صورتی . استاد تمام و کمال پزشکی و مولف پر فروش ، دکتر اندرو ویل پیشنهاد می کند تا مصرف میوه های استوایی با قند بالا را کاهش داده و آن ها را با گونه های ارگانیک ، فصلی و یا فریز شده در رنگهای مختلف جایگزین کنید .

3- روزانه پنج تا هفت وعده اسید چرب امگا 3 و چربی های سالمی از غذا هایی مثل مغزها ، بذر کتان ، دانه چیا ، و روغن طبیعی زیتون را مصرف کرده و گیاهان مثل جلبک ها را به صورت مکمل ها مصرف کنید .

4- عوامل و ماموران طبیعی ضد التهاب یعنی ادویه جات باید به طور سخاوتمندانه ای به وعده های غذایی ما اضافه شوند . از زردچوبه ، زنجبیل ، فلفل قرمز تند و سیر به میزان زیاد مصرف کنید . ( تنها در وعده های غذایی نزدیک به شب از ادویه ها کمتر استفاده کنید )

5-چای سبز بهترین ضد التهاب می باشد به این دلیل که چای سبز سرشار از ترکیبات کتچین ها و آنتی اکسیدان می باشد که التهاب را کاهش می دهند . مطمئن شوید که چایی با کیفیت بالا و گونه های ارگانیک را خریداری می کنید و با دقت مراحل دم کردن چای را دنبال کنید . نوش جان !

6- گیاه خواران زیرک و دانا از اهمیت 12 B آگاه هستند ولی زمانی که می خواهید رژیم غذایی خود را تصحیح کنید و ممکن است بدلیل ضعف در برنامه ریزی غذایی، مواد مغذی در بدن شما کم باشد ، مکمل های بیشتر به شما کمک خواهند کرد تا کمبود های موجود در بدن را جبران کنید . مطمئن شوید که روزانه ویتامین هایی شامل ویتامین C ، ویتامین E و ترکیب کاروتین ها را مصرف می کنید .

7- شیرینی های سالم مثل شکلات تیره باید تنها به میزان کمی مصرف شوند ولی مصرف گونه هایی از شکلات ها که فواید آنتی اکسیدانی بیشتری دارند پیشنهاد می شود ، شکلات هایی که 70 درصد یا بیشتر حاوی کاکائو باشند . درست فهمیدید : برای افزایش سلامت خود شکلات بخورید .

متاسفانه ، تنها گیاه خوار بودن ( همان گونه که شما هستید ) به شما عمری طولانی و عاری از هر گونه التهاب اعطا نمی کند ، خوردن غذا های اشتباه می تواند شما را به انواع دیابت مبتلا سازد ، پس باید بیشتر دقت کنید .
ولی شما همچنان می توانید با انتخاب غذا های سالم از بروز بیماری های مزمن و سخت جلوگیری کنید و البته این کار به طرز تفکر و شیوه زندگی شما نیز بستگی دارد . اگر استرس را در زندگی خود کاهش ندهید و در زندگی خود جایی برای عواملی که سلامت شما را افزایش می دهند باز نکنید ، هر چقدر هم که رژیم غذایی خود را تغییر دهید تاثیر دراز مدتی بر روی سلامت شما نخواهد داشت .

-کریس کار- کارهای روزانه خود را چک می کند تا اطمینان حاصل کند که بدن و روح خود را در بهترین شکل نگه داشته است ، و همواره بر روی تمرینات روحی و معنوی تاکید دارد تا سلامت روح و روان خود را نیز حفظ کند . او می گوید : " ایجاد فضا و فرصت در زندگی تان ..... التهاب را نیز کاهش می دهد . "

http://forum.vegankind.ir/forum53/thread2025.html

4988 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در مطالب ویژه
کد خبر: 265

ارسال نظر