امروز: یکشنبه 10 ارديبهشت 1396 برابر با 30 آوریل 2017

آخرين اخبار

درباره کتاب eat to live اثر دکتر جول فورمن

  • سه شنبه, 19 شهریور 1392
  • نوشته شده توسط 

کتاب EAT TO LIVE یکی از بهترین و کاملترین کتاب هایی است که در مورد تغذیه گیاهی

و نقش آن در کاهش وزن و جلوگیری از بیماری های متعدد ناشی شده از رژیم های مبتنی بر فرآورده های حیوانی و نادرست است منتشر شده است.
به نظر بسیاری از پزشکان و متخصصین برجسته در مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی معتبر آمریکا پیروی از دستورات این کتاب سلامتی ،طول عمر،تعادل بالای روحی و جسمانی را تضمین می کند:
Thomas Davenport, M.D., Massachusetts General Hospital
James Craner, M.D., M.P.H., Occupational and Environmental Medicine, University of Nevada School of Medicine
Caldwell B. Esselstyn Jr., M.D., Preventive Cardiology Consultant, Cleveland Clinic, Cleveland, Ohio
Mark Epstein, President, National Health Association
Alexander Fine, M.D., Champlost Family Practice, Philadelphia, Pennsylvania
Jeffery Gilbert, M.D., Medical Director, Montefiore Medical Center, Bronx, New York
William Harris, M.D., Hawaii Permanente Medical Group
Roy A. Alterwein, M.D.. Fort Lauderdale, Florida
John Robbins, author of The Food Revolution and Diet for a New America


این کتاب برخی انتقادات را از سوی منابعی که میشناسیم در پی داشته است::
ازجمله این انتقادات ،از سوی پزشکی در کالیفرنیاست.
پزشکی به نام دکتر جان تورس که در شبکه خبری کالیفرنیا و در اخبار ساعت 9 به سوالات مردم درباره سلامت پاسخ می دهد شیوه تغذیه ای "خوردن برای زندگی کردن" که از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است را به عنوان روشی نامطلوب به بینندگان خود جلوه داده است . او در پاسخ یکی از سوال کنندگان که می گوید:

سوال : " دکتر تورس ، شما دکتر جول فورمن را می شناسید ، در مورد رژیم غذایی او چه عقیده ای دارید ؟ " با تشکر ، شرلی

پاسخ : " این رژیم غذایی با نام رژیم غذایی خوردن برای زندگی کردن شناخته شده است . این شیوه تغذیه ای به طور عمده بر روی خوردن میزان زیادی از میوه ها و سبزیجات و میزان محدودی از حبوبات و غلات تمرکز دارد . این رژیم غذایی از مصرف محصولات حیوانی اجتناب می کند . همانند بیشتر برنامه های تغذیه ای می تواند در کاهش وزن به شما کمک کند و در برخی موارد نتایج آن باورنکردنی بوده است (!!) . ولی این برنامه غذایی بسیار خشک و سختگیرانه است و انجام آن برای بیشتر ما بسیار سخت می باشد . به خاطر اینکه بشر همواره تنوع طلب بوده و اگر ما سعی بر این داشته باشیم تا از برنامه ای محدود کننده پیروی کنیم ، نتایج مفیدی برایمان به همراه نخواهد داشت . این رژیم غذایی نیز از جمله رژیم های غذایی بی نتیجه ای به شمار می آید که مردم آن را در بیشتر برنامه های غذایی خود تجربه کرده اند .... "
دکتر جان شیوه تغذیه ای خوردن برای زندگی کردن را محدود کننده و مشکل برای ادامه دادن می نامد و در برنامه خود اظهار می کند که " حتی دکتر فارمن نیز قبول کرده که شاید بیشتر مردم نتوانند این رژیم غذایی را دنبال کنند . "

دکتر فورمن اینگونه پاسخ می دهد:
محدود کننده و مشکل برای ادامه دادن! نه برای کسانی که واقعا کل کتاب را مطالعه کرده و آن را به مدت 6 هفته متوالی انجام داده و دنبال کرده اند . شما یک بار اقدام به انجام آن می کنید و کم کم از دست محرک های اعتیادآور خلاص شده و کار برایتان راحت تر می شود . من فکر می کنم که بیشتر مردم با انجام دستورات رژیم غذایی خوردن برای زندگی کردن بیش از 100 پوند وزن کم کرده و سالها وزن نرمال خود را حفظ کرده اند که این شرایط در رژیم های غذایی دیگر کمتر اتفاق می افتد . شارلوت ، کالگرو ، رونی ، اسکات ، بیل ، سو ، ترزا ، آنتونی و جولیا نمونه هایی از این افراد می باشند .
رژیم های غذایی دیگر باعث کاهش و افزایش دوباره وزن می شوند ، به این دلیل که مشکل اعتیاد به غذا خوردن در افراد را رفع نمی کنند . سالم بودن و کاهش نیازها به ریزمغذی ها در برنامه غذایی خوردن برای زندگی کردن باعث شده تا این رژیم غذایی به سالم ترین رژیم غذایی با نتایجی ثابت و دائمی تبدیل شود . پیشنهاد " کمتر بخورید و بیشتر ورزش کنید " برای بیشتر مردم اثربخش نبوده است . یک فرد نمی تواند با خوردن مقدار کمتری از غذاهای اعتیاد آور خود را راضی نگاه دارد .

eat-to-live2

 

eat-to-live3

غذاهایی با کالری بالا و ارزش غذایی کم ( چیزبرگرها ، سرخ کردنی ها ، غذاهای آماده ، کیک ، بستنی و غیره ) سیگنالهای عصبی لذت در مغز را فعال میکنند ، همانند داروهای اعتیاد آور ، و علائم و نشانه هایی را تولید می کند که اغلب به غلط به عنوان گرسنگی تعبیر می شوند و این امر فرد را تحریک می کند تا به خوردن اعتیاد پیدا کند . اگر خوردن غذاهای مضر را تنوع می دانید ( همانند دکتر تورس که این گونه فکر می کند) ، شما سرنوشت بدی را برای زندگی آینده خود مقدر خواهید کرد و زندگی شما همراه با مشکلات بزرگ پزشکی خواهد بود . خوردن برای زندگی کردن جوابگوی خواسته های مردم بوده و موقعیت ها و مناسبت های غذایی بیشماری را کنترل خواهد کرد .

زیبایی شیوه تغذیه خوردن برای زندگی کردن این است که خوردن غذاهایی با ارزش غذایی بالا تمایل به خوردن غذاهایی با ارزش غذایی پایین را کم می کند . چندین ماه پس از دنبال کردن برنامه غذایی خوردن برای زندگی کردن ، مردم علاقه خود نسبت به غذاهای کم ارزش را از دست می دهند ، در صورتی که در ابتدا تصور می کردند هرگز نمی توانند بدون آن ها زندگی کنند . خوردن برای زندگی کردن به روش ترجیحی آن ها برای غذا خوردن تبدیل می شود . من و همکارانم در یک مطالعه علمی بازبینی شده نشان داده ایم که این روش تغذیه علائم نامطلوب گرسنگی را کاهش می دهد ، مردمی که به این روش تغذیه می کنند به خاطر کالری دریافتی کمتر نسبت به قبل خوشنود تر می باشند .
" این رژیم غذایی بیشتر بر روی مقادیر زیادی از میوه ها و سبزیجات و مقادیر محدودی از حبوبات و غلات تمرکز دارد . در این شیوه تغذیه ای از محصولات حیوانی اجتناب می شود . "
دکتر تورس به طور کامل مهمترین جنبه رژیم غذایی خوردن برای زندگی کردن را نادیده گرفته است : سلامتی ، که برابر است با نسبت مواد مغذی به کالری . کاهش وزن تنها هدف این رژیم غذایی نیست . کتاب من خوردن برای زندگی کردن نام دارد نه خوردن برای کم کردن وزن .شیوه تغذیه ای من بر روی غذاهایی متمرکز است که به طور مداوم با مطالعات پزشکی در ارتباط بوده و ثابت شده است که در کاهش خطر بیماری های مزمن و حاد موثر می باشند ( غذاهایی مانند سبزیجات ، لوبیا ها ، پیازها ، قارچ ها ، توت ها و دانه ها ) . کاهش وزن فقط یکی از آثار تغذیه کردن به منظور برخوردار بودن از سلامت کافی است ، صدها تن از بیماران من و خوانندگان کتاب هایم با پیروی از این رژیم غذایی بیماری های دیابت ، بیماری های قلبی و خودایمنی را پشت سر گذاشته اند .

http://forum.vegankind.ir/forum77/thread1729.html

3402 بازدید
رای دادن به این مورد
(0 رای)
منتشر شده در مطالب ویژه
کد خبر: 745

ارسال نظر