امروز: جمعه 02 تیر 1396 برابر با 23 جون 2017

آخرين اخبار

ورزشکار گیاهخوار ،Tobias Klingl

  • سه شنبه, 02 مهر 1392
  • نوشته شده توسط 

نام : توبیاس کلینگل

سال تولد : 1988
قد : 170
وزن : kg 73 – 72
محل تولد : گوپینگن ( آلمان )
محل اقامت فعلی : آمستتلین ( آلمان )
ورزش : بدن سازی – کشتی
چرا گیاه خوار شدید ؟
این بسیار ساده است ، می خواستم کمترین زیان را برای دیگران ایجاد کنم . شیوه زندگی به صورت گیاه خواری برای سلامت من ، حیوانات و در کل برای سیاره مان بسیار خوب است .

کی و چرا به ورزش و تناسب اندام علاقه مند شدید ؟
من کار خود را با کشتی و در سن 7 یا 8 سالگی آغاز کردم ، در آن سن من عاشق حرکت شنا ، بارفیکس و دراز نشست بودم . وقتی بزرگتر شدم داشتن قدرتی بیش از دیگران ( در ورزش ) بسیار سودمند بود . و به همین دلیل بود که توانستم در سن 15 سالگی تمرینات و آموزش های کاربردی در کشتی را آغاز کنم . هدف من افزایش قدرت بدون کسب اضافه وزن زیاد بود . در سن 22 سالگی ورزش اصلی خود را از کشتی به بدنسازی تغییر دادم .

profile klingl tobias1

برنامه تغذیه ای خود را چگونه توصیف می کنید ؟
برنامه تغذیه ای من ( اگر بخواهیم آن را برنامه بنامیم ) شامل غذا های خام فراوان و برخی مواد غذایی پخته شده مانند برنج ، کینوآ ، گندم سیاه ، سیب زمینی و انواع لوبیا ها ( برای پروتئین ) می باشد . البته من از غذا هایی مانند شکر تصفیه شده ، قهوه ، سویا و محصولات حیوانی اجتناب می کنم . من روز خود را با اسموتی هایی که حاوی 5 تا 6 عدد موز ، برخی سبزیجات ( روکولا ، اسفناج و ... ) ، انواع توت ها ، شاهدانه یا بذر کتان و آرد شیرین لوپین ( نوعی حبوبات حاوی 40 درصد پروتئین ) می باشند شروع می کنم .
برنامه های تمرینی و ورزشی خود را چگونه توصیف می کنید ؟
6 تا 7 بار در هفته تمرین می کنم . تمرینات با شدت بالا را ترجیح می دهم که به معنای یک تمرین ورزشی روزانه برای کل قسمت های بدن است و از ضعیف شدن ماهیچه ها نیز پیشگیری می کند . این نوع تمرین بر اساس ورزش های پیچیده ای از قبیل اسکات ، ددلیفت (بلند کردن وزنه تا بالای زانو) ، بنچ پرس (پرس سینه روی میز) ، حرکات بارفیکس و پارالل می باشند . تمرینات با شدت بالا ، دسته ای از تمرینات با معمولا 2 تا 5 تکرار در هر ست می باشند . تا جایی تمرین می کنید که ناتوانی در هماهنگی بروز کند . استراحت معمول در این نوع تمرین 10 تا 25 ثانیه بین هر دو ست است . من به طور روزانه تنها 3 تا 5 حرکت ورزشی مختلف را انجام می دهم .

در صورت مصرف از چه نوع مکمل هایی استفاده می کنید ، دلیل آن را نیز توضیح دهید ؟
من از پودر خام پروتئین گیاهی و مکمل 12 B استفاده می کنم .
به طور روزانه مواد غذایی پخته شده نمی خورم و وقتی مواد خام می خورم رسیدن به سطح مطلوب 15 – 10 درصدی برای پروتئین مشکل است . درچنین روز هایی مکمل های پروتئینی بسیار کارساز هستند .

وقتی مردم می فهمند که شما گیاه خوار هستید چه واکنشی نشان می دهند ؟
بیشتر آن ها فکر می کنند که من شوخی می کنم . آن ها هنوز بر این باورند که یک فرد برای قوی شدن حتما باید گوشت بخورد . ولی برخی از آن ها بسیار علاقه مند بوده و در این مورد سوال های زیادی از من می پرسند .

برخی تصورات غلط متداول در مورد گیاه خواری چیست ؟
بیشتر مردم تصور می کنند که افراد گیاه خوار کیفیت زندگی خود را از دست می دهند ، اینکه آن ها فقط سبزی و دانه می خورند و حتما افرادی غیرمعمول هستند . این تصور به کلی غلط است .

profile klingl 4tobiab2

به نظر شما مهمترین جنبه تمرینات ورزشی چیست ؟
سازگاری
بهترین چیزی که در مورد گیاه خواری دوست دارید چیست ؟
زندگی سازگار با طبیعت و اجتناب از ضرر و زیان های غیر ضروری . علاوه بر این دیگر مجبور نیستم که برای سوخت و ساز مواد ناسالمی مثل گوشت ، شیر و پنیر کالری از دست دهم .

بهترین چیز در مورد داشتن اندامی متناسب و سالم چیست ؟
هر چیزی در مورد پرورش اندام خوب است ، نمی توانم بگویم که بهترین چیز چیست .

برای افرادی که تازه تمرین در این زمینه را آغاز کرده اند چه توصیه هایی دارید ؟
هیچ وقت مایوس نشوید . به شدت تمرین کنید و تمیز غذا بخورید .

برای افرادی که به فکر گیاه خوار شدن هستند چه توصیه هایی دارید ؟
فقط این کار را انجام دهید . برای چند هفته آن را امتحان کنید . هر روز میوه و حبوبات زیادی مصرف کنید . و بیش از حد به پروتئین فکر نکنید . بدنتان از شما تشکر خواهد کرد .
گیاه خوار شدن یکی از بهترین تصمیم های من در زندگی ام بود . اندام خود را بهتر کرده ، قدرت ام را افزایش داده و سلامتی ام را بهبود بخشیده ام .
این بسیار ساده است .

http://forum.vegankind.ir/forum34/thread2529.html#post8661

3858 بازدید
رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در ورزشکاران گیاهخوار
کد خبر: 784

ارسال نظر