امروز: دوشنبه 27 دی 1395 برابر با 16 ژانویه 2017

آخرين اخبار
  • یکشنبه, 25 آبان 1393
  • اندازه نوع خط کاهش اندازه نوع خط افزایش اندازه نوع خط

رژیم غذایی بر روی باروری و به ویژه تعداد و کیفیت اسپرم ها تاثیر می گذارد .

به طور قابل توجه ، یک رژیم غذایی پر از گوشت و محصولات حیوانی نشان دهنده کاهش در کیفیت و تعداد اسپرم می باشد و همینطور باعث افزایش خطر ناباروری در میان زنان می شود . ولی تحقیقات نشان می دهند که یک شیوه زندگی سالم می تواند به طور مثبت لقاح یا حاملگی را تحت تاثیر قرار دهد . در حالی که محصولات گوشتی فرآوری شده باعث کمتر شدن کیفیت اسپرم می شود ، هویج و دیگر سبزیجات می تواند باروری را بهبود بخشیده و خطر ناباروری را در زنان کاهش دهد .

شش روش برای بهبود باروری::

1. مصرف میوه ها و سبزیجات را افزایش دهید.
یک مطالعه از دانشگاه روچستر نشان داد که خوردن میوه ها و سبزیجات می تواند باروری را در مردان بهبود بخشد . مردان نابارور در مقایسه با مردان بارور تا دو برابر مصرف میوه و سبزیجات کمتری داشتند ( کمتر از پنج وعده در روز ) . همچنین ، مردانی با مصرف کلی پایین از آنتی اکسیدان های غذایی جنبش اسپرمی پایین تری نسبت به مردانی با مصرف بالای این ماده مغذی دارند .

2. مصرف لبنیات را متوقف کنید .
طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله باروری و نازایی ، مصرف پنیر با کیفیت پایین اسپرم مرتبط است . یک مطالعه دیگر در همین مجله دریافته است که مردانی که میوه ها و سبزیجات بیشتری می خورند نسبت به مردانی که گوشت فرآوری شده و لبنیات پرچرب بیشتری مصرف می کنند کیفیت اسپرمی بهتری دارند .

3. گوشت نخورید .
طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی مامایی و امراض زنانه ، جایگزین کردن پروتئین حیوانی با پروتئین گیاهی می تواند خطر ناباروری در زنان را کاهش دهد .
از طرف دیگر طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله باروری و نازایی مصرف مداوم گوشت منجر به کاهش حاملگی موفق می شود . مطالعه ای دیگر نشان می دهد که حاملگی موفق و نتایج موفق لقاح تخم بارور در بین بیمارانی که مصرف گوشت مداوم تری داشته اند با کاهش مواجه بوده است .


4. با افزودن عدس و اسفناج بیشتر به رژیم غذایی خود آهن غیر هم بیشتری دریافت کنید .
مصرف آهن غیر هم ، نوعی آهن که در عدس و اسفناج وجود دارد ، در مقایسه با زنانی که آهن غیر هم کمتری مصرف می کنند نشان دهنده کاهش 40 درصدی برای خطر ناباروری مربوط به تخمک گذاری می باشد .


5. از مصرف کلسترول اجتناب کنید .
طبق یک مطالعه رهبری شده توسط موسسه ملی سلامت کودکان و توسعه انسانی ، سطوح بالای کلسترول مانع از حاملگی شده و یا آن را به تاخیر می اندازد . در مقایسه با زوج هایی که سطح کلسترول پایین تری دارند ، زوج هایی با سطوح بالایی از کلسترول نرخ بارداری پایین تری داشته و یا مدت زمان بیشتری طول می کشد تا باردار شوند .


6. مصرف چربی اشباع شده را کاهش دهید .
مطالعه اخیر دانشگاه هاروارد به این نتیجه رسید که مصرف بالاتر چربی اشباع شده ، که به طور عمده در محصولات گوشتی و لبنی یافت می شود ، به میزان 5 درصد با کاهش 38درصدی در تعداد اسپرم ها مرتبط بوده است .

--------------------------
pcrm.org

1579 بازدید
رای دادن به این مورد
(2 رای)
کد خبر: 1072

ارسال نظر